اخبار

گردش ۱۲ هزار میلیارد تومانی بازار گوشی؛ شیائومی و وان‌پلاس از بازار ایران حذف نمی‌شوند

سیدمحمود صفار درباره حذف برخی برندها از بازار ایران با اجرای طرح رجیستری موبایل گفت:

تعداد بسیار زیادی برندهای موبایل به صورت رسمی و غیر رسمی در ایران فعالیت می‌کنند. حذف برخی برندها از بازار ایران همچون شیائومی و وان‌پلاس به عنوان دو برند مطرح چینی که در بازار ایران به صورت غیررسمی فعالیت می‌کنند و نمایندگی ندارند، صحت ندارد. هم اکنون مذاکراتی برای ورود رسمی این برندها به بازار ایران صورت گرفته است. شرکت‌های متقاضی برای واردات موبایل‌هایی که برند آنها نماینده ندارد می‌توانند به صورت رسمی و با حالت جدید واردات اقدام به ورود یک برند جدید به بازار ایران کنند.

وی تاکید کرد که بازار ایران، بازار بزرگی است و همواره برندهای جدید قصد دارند برای فعالیت اقدام به ورود محصولات خود به بازار موبایل ایران کنند اما این نکته بدیهی است که ورود رسمی یک موبایل توسط یک شرکت ثبت شده که قرار است خدمات پس از فروش ارائه دهد می‌تواند به سلامت کاربر، قیمت بهتر موبایل و تحقق خدمات پس از فروش کمک کند.

به گفته‌ی رئیس انجمن واردکنندگان موبایل، طرح رجیستری، قیمت را گران نمی‌کند و قرار نیست انحصار ایجاد کند. در این طرح تنها قرار است موبایلی سالم و سازگار با شبکه مخابراتی ایران و با قیمت مناسب کاربر ایرانی عرضه کنند که این می‌تواند بازار موبایل ایران را پس از سال‌ها غرق شدن در قاچاق سروسامان بدهد.

وی درباره موبایل‌هایی که قرار است وارد بازار ایران شود، گفت که تمامی موبایل‌هایی که قرار است به صورت رسمی وارد بازار شود تایید نمونه می‌شوند که بنابراین اول با شبکه مخابراتی ایران سازگار خواهند بود و دوم هیچ مشکلی برای سلامت کاربر و میزان جذب تشعشعات ندارند. واردات رسمی موبایل حافظ سلامت کاربر است میزان اصلی جذب تشعشعات موبایل ۱.۴ است اما هم اکنون در بازار موبایل‌هایی با میزان جذب تشعشعات بیشتر از ۵ وجود دارد که سلامت کاربر را در درجه اول هدف قرار داده است.

صفار تاکید کرد که مردم باید بدانند توان تامین بازار توسط شرکت‌های واردکننده رسمی وجود دارد و هیچ مشکلی برای تامین بازار نیست اگر یک شرکتی بازار را تامین نکند به آن شرکت تذکر داده می‌شود و حق امتیاز واردات از آن شرکت سلب می‌شود. بنابراین مجمع واردکنندگان رسمی موبایل و وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی ایران از نظر میزان تزریق کالا با هیچ مشکلی روبرو نیست و شرکت‌ها هم اکنون برای تنظیم بازار اقدام به افزایش سفارش کرده‌اند. 26/10/1396 منبع: فدارسیون  فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران

نوشته های مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن